Škola
Vzdelávanie v škole je dôležitou a významnou zložkou liečebno-výchovného pobytu. Keďže zlyhávanie v škole je súčasťou anamnézy každého klienta, či už sú príčinou neúspechu vo vzdelávaní špecifické poruchy učenia, ADD, ADHD alebo poruchy správania, je nevyhnutné podnietiť záujem klienta o učenie, hľadať možnosti jeho motivácie povzbudením s využitím individuálneho prístupu každého učiteľa k žiakovi podaním pomocnej ruky. Odborný pedagogický kolektív tvoria špeciálni pedagógovia. Vyučovanie prebieha v triedach Ktoré sú organizované podľa aktuálnej potreby.
Úlohou školy je:
- zistiť úroveň vedomostí žiakov
- hľadať optimálne možnosti vzdelávania žiakov s prihliadnutím na jeho špecifické potreby a diagnózu v spolupráci s diagnosticko-terapeutickým oddelením
- vypracovanie individuálneho vzdelávacieho programu pre žiaka a priebežné sledovanie a vyhodnocovanie jeho efektívnosti
- hodnotenie správania žiaka počas vyučovacieho procesu
- zapisovanie pozorovania žiaka do hodnotiacich hárkov
- špeciálno-pedagogickým prístupom podnietiť a prehĺbiť záujem žiaka o učenie
- bodovanie správania žiaka podľa bodovacieho systému počas vyučovania
- aktívne sa zúčastňovať na komunitách
- systematicky spolupracovať s úsekom výchovy a diagnosticko-terapeutickým úsekom
- vyhodnotenie vzdelávacích výsledkov žiaka na klasifikačných poradách
- komplexné vypracovanie záverečnej správy o žiakovi
- organizovanie rodičovských stretnutí po klasifikácii
Vzdelávanie v škole je dôležitou a významnou zložkou liečebno-výchovného pobytu. Keďže zlyhávanie v škole je súčasťou anamnézy každého klienta, či už sú príčinou neúspechu vo vzdelávaní špecifické poruchy učenia, ADD, ADHD alebo poruchy správania, je nevyhnutné podnietiť záujem klienta o učenie, hľadať možnosti jeho motivácie povzbudením s využitím individuálneho prístupu každého učiteľa k žiakovi podaním pomocnej ruky.